BAKAN ÖZER: PIRLS 2021 SONUÇLARINA GÖRE TÜRKİYE, PUANINI EN ÇOK ARTIRAN İKİNCİ ÜLKE

16 Mayıs 2023 13:03

Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından uygulanan Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması (PIRLS) sonuçları açıklandı. Sonuçlara pirls2021.org adresinden ulaşılabilecek. 
 
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Türkiye'nin PIRLS'a daha önce sadece 2001'de katıldığını ve bu araştırmanın 5 yıllık döngüler halinde ilkokul 4'üncü sınıf öğrencilerine uygulandığını hatırlatarak şunları söyledi: "PIRLS araştırması, 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini ve okuma alışkanlıklarını değerlendirmek ve ülkeleri karşılaştırabilmek için yapılıyor. PIRLS araştırmasına ilk döngü olan 2001 yılında katılan Türkiye, 20 yıl aradan sonra PIRLS 2021 uygulamasına da katıldı. PIRLS 2021 uygulamasında 57 ülke yer aldı."
 
Türkiye puanını en çok arttıran 2. ülke
Türkiye'nin puanını yükselttiğine dikkati çeken Bakan Özer, "Türkiye'nin PIRLS'te 2001 yılında 449 olan ortalama puanı, 2021 yılında 47 puanlık artışla 496'ya yükseldi. Bu sonuca göre Türkiye puanını en çok artıran 2. ülke oldu. PIRLS 2001 uygulamasında 35 ülke arasında 28. sırada olan Türkiye, PIRLS 2021 uygulamasında 57 ülke arasında 39. sırada yer aldı." dedi. 
 
Kız öğrenciler ortalamayı geçti
Uygulamada kız öğrencilerin başarısına işaret eden Özer, "PIRLS 2021 uygulamasında kız öğrencilerin ortalama puanı 505, erkek öğrencilerin ortalama puanı ise 488 olarak hesaplandı. Buna göre kız öğrenciler 500 ortalama puanın üstünde bir performans sergiledi." değerlendirmesinde bulundu. 
 
İleri ve üst yeterlik düzeyine ulaşan öğrenci oranı arttı
İleri ve üst yeterlik düzeyine ulaşan öğrenci artış oranına dikkati çeken Bakan Özer şunları söyledi: "Araştırma sonucundan edinilen bilgiye göre PIRLS 2001 uygulamasında ileri ve üst yeterlik düzeyine ulaşan öğrenci oranı yüzde 17 iken, PIRLS 2021 uygulamasında bu oran yüzde 34'e yükseldi. Alt yeterlik düzeyindeki öğrenci oranı ise yüzde 28'den yüzde 14'e geriledi. Bu sonuçlar, Türkiye'de eğitimde fırsat eşitliğinin arttığı ve daha fazla sayıda öğrencinin nitelikli eğitimden faydalandığı şeklinde değerlendirildi."