İklim Değişikliği Eylem Planı Tanıtım Programı'nda konuşan Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar; akademik çalışmalar, raporlar ve medyaya yansıyan haberlerin dünyadaki ekosistemin tehlikede olduğunu gösterdiğini belirterek "Hükümetler arası İklim Değişikliği Panelince (IPCC, Intergovernmental Panel on Climate Change) yapılan son araştırmaya göre, iklim değişikliğinin en kötü etkilerini önlemek ve gerekli dönüşümü yapmak için 11 yıldan daha az zamanımız var. Süre aleyhimize işliyor. Örneğin küresel ısınmanın 1,5 santigrat derecenin üzerine çıkmasını önlemek için atmosferdeki karbondioksit seviyesinin 2030 yılına kadar yüzde 45 oranında azaltılması gerekecek." dedi.
Kitlesel sorunların çözümünde eğitimin özel bir role sahip olduğunun altını çizen Aşkar, şunları kaydetti:
"Bakanlığımızın da üzerinde önemle durduğu çevre eğitiminin temel amacı, çevre yanlısı davranışları teşvik etmektir. Çevre bilincine sahip öğrenciler, sorunların farkında. Bu farkındalık, onların iklim krizi ve sürdürülebilir kalkınma gibi konularda daha güçlü bir sorumluluk duygusuyla hareket etmelerine yardımcı oluyor. Sorumluluk duygusunun harekete geçmesi için ilk olarak ekolojik düşünme becerisinin yerleşmesi önemlidir."
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'ndan (PISA) elde edilen verilerin umut verici olduğunu belirten Aşkar, "2018 yılında OECD ülkeleri genelinde öğrencilerin ortalama %78'i küresel çevreye karşı sorumlu olmanın kendileri için önemli olduğu konusunda hemfikir iken % 79'u ise iklim değişikliği ve küresel ısınma hakkında bilgi sahibi olduklarını söylemiştir." ifadelerini kullandı.
Mart ayı içinde gerçekleştirilen eylem planı çalıştayının eski deneyimleri görmeye, yeni fırsatları ortaya çıkarmaya ve öncelikleri belirlemeye yardımcı olduğunu aktaran Petek Aşkar "Bütün birimlerimizle başta Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz, Ortaöğretim Genel Müdürlüğümüz, Temel Eğitim Genel Müdürlüğümüz, değerli danışmanlarımız olmak üzere konu büyük bir ciddiyetle ve heyecanla ele alınmıştır. Katkısı olan herkese çok teşekkür ediyorum. Bu çalıştay, hem var olan çalışmaları desteklemesi hem de bizlere yeni düşünce biçimleri sağlaması noktasında ufuk açıcı sonuçlar doğurmuştur. Bu anlamda müfredattan farkındalık çalışmalarına, afetlerden çevre ve halk sağlığına ve geri dönüşümün yaratıcı konularına geniş bir perspektifte ne yapacağımız ve neleri yapmayacağımızı artık daha iyi biliyoruz.
Çevre dostu 1.000 okul, sıfır atıktan yapılan kütüphane örnekleri, iklim atölyeleri, iklim sözlüğü, müfredata yönelik güncelleme ve güçlendirme çalışmaları ve burada saymakta zorlanacağım birçok faaliyet ile süreç lehimize işlemeye başlamıştır." diye konuştu.
Aşkar, alanında deneyimli akademisyen ve uzmanlarla birlikte yapılan yeni dönem projelerinin çevre ve iklim değişikliği kapsamında programların güncellenmesi, materyal ve farkındalık geliştirmeyle fiziki kapasitenin güçlendirilmesi konuları üzerinde kümelendiğini ifade etti.